تأثیر انتخاب رنگ لباس در افراد

همان‌طور که بارها گفتیم اینکه لباس شما چه مدل و چه رنگی باشد و برای چه موقعیتی مناسب باشد همیشه جز دغدغه‌ها بوده است. بدون شک رنگ انتخاب شده در یک لباس بر مخاطبان و حتی خود فرد تأثیراتی می‌گذارد، رنگ لباس حتی از سخنان شما هم بر مخاطب تأثیرگذارتر است. در ادامه قصد داریم در رابطه ‌با اینکه رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ بیشتر صحبت کنیم.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

مفهوم رنگ و تأثیر انواع آن بر افراد

مفهوم رنگ در حقیقت نوری است که به جسمی تابیده می‌شود و از آن جسم به چشم ما منعکس می‌گردد. رنگ‌ها نوعی طول موج پردازش شده توسط ذهن ما هستند و قادرند به ‌راحتی ما را تحت‌تأثیر قرار دهند. انتخاب رنگ حتی در خوشحالی، ناراحتی، عصبانیت، عشق، افسردگی و تنفر تأثیر مستقیم دارد.

تأثیرات رنگ قرمز در لباس

شاید جالب باشد که بدانید بلندترین طول موج را در بین رنگ‌ها رنگ قرمز دارد. قرمز به‌عنوان یک رنگ گرم و آتشین در چرخه رنگ کنار رنگ‌های زرد و نارنجی قرار گرفته است. قرمز سبب افزایش فشارخون و گردش خون می‌شود. استفاده از رنگ قرمز در لباس از طرفی هم محرک سیستم عصبی افراد است و هم سبب جلب‌توجه و به‌چشم‌آمدن می‌شود. این رنگ حتی برای اعلام خطر و هشدار نیز به کار می‌رود. با پوشیدن رنگ قرمز می‌توانید در نظر مخاطبین دلرباتر جلوه کنید و در ذهن او همیشه ماندگار باشید. حتی به کمک این انرژی‌تان بالا خواهد رفت، قرمز نمایانگر حمایت، شجاعت، جسارت، قدرت، علاقه و اشتیاق است.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

هنگامی قصد ارائه امری را داریم بهتر است از رنگ قرمز استفاده کنیم. توصیه می‌شود هرگز از رنگ قرمز در موارد زیر استفاده نکنید:

هنگامی که قصد انتقال اخبار ناگوار را دارید.

هنگامی که قرار است در برابر مخاطبان سرسخت قرار بگیرید.

هنگامی که قصد جمع‌آوری کمک و هزینه‌ها مربوط به کاری را دارید.

هنگامی که قرار است با کسی که با او درگیری دارید، ملاقات کنید.

تأثیرات رنگ آبی در لباس

در ادامه مقاله «رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟» باید گفت که رنگ آبی کوتاه‌ترین طول موج را در میان رنگ‌ها دارد. رنگ آبی از رنگ‌های سردی است که استفاده آن در لباس‌ها زمینه‌ساز آرامش و به ‌نوعی تسکین‌دهنده است. این رنگ در چرخه رنگ کنار رنگ‌ها سبز، بنفش و نیلی قرار دارد. برخلاف رنگ قرمز پوشیدن رنگ آبی سبب می‌شود تا فرد کمتر به چشم آید و نماد اطمینان و وفاداری، تمرکز و تعهد و مهارت باشد. استفاده از این رنگ در تصویربرداری بسیار مناسب است.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ صورتی

با انتخاب رنگ صورتی در البسه خود می‌توانید ظاهری شاداب و جوان‌تر رو برای خود به وجود آورید. استفاده از صورتی ملایم سبب آرامش بخشی افراد خواهد شد. به کمک رنگ صورتی می‌توانید پیام‌های دشوار را به مخاطب به ‌راحتی منتقل کنید. این رنگ در اکثر مواقع رنگی زنانه به شمار می‌رود، اما آقایان نیز مجاز به استفاده از آن در انواع البسه هستند.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ نارنجی

با انتخاب رنگ نارنجی برای لباس‌های خود می‌توانید یک گرمای عمیق باانرژی زیاد را به همراه مقدار فراوانی شور و نشاط و شادی به مخاطبین القا کنید. استفاده از این رنگ در مراسم جشن تولد یا محیط‌های غیررسمی و حتی ورزشی مناسب است. اما بهتر است از این رنگ در محیط‌های رسمی و کاری استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ بسیار قوی است و سبب جدی نگرفتن شما در محیط کاری خواهد شد.

blank

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ زرد

پوشیدن لباس زرد نشانگر سرزندگی، حرکت، جوانی و انگیزه است. به کمک رنگ زرد می‌توانید توانایی ارتباط گرفتن با اطرافیان رو در خودتان ارتقا دهید. از رنگ زرد به‌عنوان یک رنگ جلب‌توجه‌کننده و برجسته استفاده می‌شود. این رنگ در طبیعت وجود دارد و انتقال‌دهنده افکار مثبت به افراد است. زرد همانند نارنجی از انرژی بالایی برخوردار است و قوی است؛ بنابراین زیاد مناسب استفاده در محل کار نخواهد بود. افرادی بیشتر از رنگ زرد استفاده می‌کنند معمولاً افراد پرشور و هیجانی هستند. رنگ زرد برای کودکان بیش فعال و جنب‌وجوش اصلاً مناسب نیست.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

تأثیرات رنگ سبز در لباس

انتخاب سبز در رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ انتخاب رنگ سبز برای لباس سبب انتقال پیام‌های رشد و شکوفایی، تندرستی و شادابی و خوشبختی و آرامش به افراد می‌شود. طیف‌ها و تناژهای روشن این رنگ نماد افکار نوین در انتخاب لباس است.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

تأثیرات رنگ بنفش در لباس

استفاده از رنگ بنفش در لباس سبب انتقال هیجان و عواطف قوی به مخاطب می‌شود. به کمک این رنگ می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید و به‌ نوعی الهام‌بخش باشید. درگذشته از این رنگ به‌عنوان یک رنگ سلطنتی یاد می‌شد، این رنگ بار معنوی فراوانی دارد و طیف‌های روشن آن جهت ایجاد ارتباط راحت‌تر با افراد استفاده می‌شود. طیف‌های تیره این رنگ جذاب، بیانگر ارزش و پیچیدگی فرد هستند. استفاده از رنگ بنفش برای افراد درمانگر می‌تواند موجبات آرامش و کاهش اضطراب را در بیمار فراهم کند.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ مشکی

همان‌طور که در سایر مقالات مزون میسا خواندید لباس‌های رنگ مشکی در کمد هر زن و مردی یافت می‌شود. این رنگ از رنگ‌های قوی و پرکاربردی است که بیانگر ابهت، قدرت، جذابیت، شیکی و اعتمادبه‌نفس بالا است. بسیاری از افراد معتقدند که رنگ شکی آنها را بسیار لاغر نشان می‌دهد. مشکی می‌تواند کاستی‌ها را بپوشاند. استفاده از این رنگ گاهی نشانه غم و اندوه فراوان است؛ به همین دلیل از آن در مراسم ختم استفاده می‌شود. استفاده از این رنگ در محیط‌های رسمی و اداری توصیه می‌شود.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ قهوه‌ای

این رنگ از رنگ‌های پرکاربردی است که به افراد کمک می‌کند تا در کمال حقیقت با دیگران ارتباط برقرار کنند. استفاده از این رنگ در لباس‌های اداری و کار مناسب است و محدودیتی در انتخاب طیف‌های روشن و تیره آن وجود ندارد. در ادامه بیشتر درباره اینکه رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ خواهید خواند.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ تأثیر رنگ خاکستری

خاکستری یک حالتی میانه و معتدل در خود دارد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ‌های دیگر جذاب‌تر است. خاکستری یا طوسی معمولاً در کنار هر رنگ خصوصیات آن رنگ را پیدا می‌کنند. اما به‌طورکلی این رنگ بیانگر اعتماد و اطمینان، عقل و هوش، آرامش، سازگاری، استقلال و رسمیت است. این رنگ در طیف‌های تیره نشانه غم و اندوه است.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

تأثیر استفاده از رنگ سفید در لباس

سفید از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و استفاده آن در انواع لباس نشانگر آرامش، پاکیزگی و معنویت است. با پوشیدن سفید حس آرامش بر مخاطبین القا می‌شود. پوشیدن لباس سفید در کنار تأثیرات گفته شده جذاب هم است و باعث می‌شود تا افراد شما را همان گونه که هستید بشناسند.

رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد

استفاده از طیف‌های رنگی نزدیک به هم چه تأثیری بر مخاطب دارد؟

استفاده از ترکیب رنگی درست و اصولی هم بر مخاطبان تأثیر مثبتی دارد. در ادامه با این ترکیب‌های رنگی بیشتر آشنا خواهیم شد.

ترکیب رنگ‌های هم خانواده

استفاده از رنگ‌های مجاور هم در لباس بر اساس موقعیت مکانی می‌تواند هم خسته‌کننده باشد و هم استایل شما را ساده و زیبا جلوه دهد.

ترکیب رنگ‌ها به سبک آمبره

این نوع ترکیب به این صورت است که باید در آن از رنگ‌های کم‌رنگ و پررنگ یک رنگ به‌خصوص در استایل شما استفاده شود. استفاده از این سبک باعث می‌شود ظاهر شما به چشم مخاطبان بسیار مرتب و آراسته دیده شود.

ترکیب رنگ‌های درخشان همراه رنگ‌های خنثی

استفاده از این سبک بیشتر برای مراسمات و مجالس مناسب است. به کمک این ترکیب جذابیت استایل خود را در چشم مخاطبین چند برابر کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید اینکه چه رنگ لباس چه تاثیری بر مخاطب دارد؟ کاملاً به شرایط و موقعیت شما و آن شخص بستگی دارد. با خرید لباس‌های باکیفیت و ارازن قیمت می‌توانید کمد خود را پر از رنگ‌های متنوع کنید و از هرکدام از لباس‌های خود در زمان مناسب استفاده کنید. مزون میسا یکی از فروشگاه‌های بزرگی است که می‌توانید با مراجعه به سایت آن انواع البسه نظیر: بافت دو رنگ، ست بافت پلیسه کوتاه با کلاه، شومیز چرم گتر، بافت یقه شل، کاپشن کوتاه کبریتی، بادی چرم جذب، پافر کوتاه، شومیز نامتقارن چین دار و… را به‌راحتی خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.